Veteranudflugt – Billedgalleri 2023

Medlemsudflugt lørdag den 19. august 2023

Årets fælles udflugt for Kongelig Dansk Automobil Klub Classic og Ringkøbing Bevaringsforening startede på havnen klokken 10.00 og gik først til Vandhaverne i Skjern, hvor Lars Foged fra Skjern Udviklingsforum fortalte om projektet, der åbnede under coronaen i september 2020. Vandhaverne er en del af Den Grønne Koridor og er skabt ved at frilægge og omdanne et tidligere vandreservoir til en stemningsfuld installation, hvor man på gangbroer bevæger sig rundt over et spejlbassin under blomstrende tage, hvorfra vandet drypper og skaber en helt speciel stemning. Vandtanken er suppleret med de to haverum Sandpuden og Refugiet og udgør en fin oase i området.

Fra Vandhaverne kørte vi til Dejbjerg, hvor sognepræst Poul Nyborg fortalte om den smukt beliggende Kirke fra 1100-tallet. Efter besøget i kirken går vi over til præstegården fra 1850, der var hovedbygningen til herregården Dejbjerglund frem til 1920.

Fra Dejbjerg gik turen over Lem, hvor vi var inviteret på en øl og en ristet pølse foran Smedenes Hus i forbindelse med Lems Smede Festuge.

Endnu et godt, fælles arrangement mellem Kongelig Dansk Automobil Klub Classic og Ringkøbing Bevaringsforening!