Veteranbiludflugt til Dejbjerg og Skjern

Medlemsudflugt lørdag den 19. august 2023

Traditionen tro samarbejder Kongelig Dansk Automobil Klub Classic og Ringkøbing Bevaringsforening om en fælles medlemsudflugt, hvor vi kører ud og ser på områdets kulturarv i veteranbiler. KDAK Classic møder op med 10-12 biler, chauffører og ledsagere, og der bliver plads til ca. 20 af Bevaringsforeningens medlemmer.

Vi mødes med KDAK Classic på havnen klokken 10.00 og fordeler os i de gamle biler, hvorefter vi kører til Vandhaverne i Skjern. Her vil Lars Foged fra Skjern Udviklingsforum fortæller om projektet, der åbnede under coronaen i september 2020. Vandhaverne er en del af Den Grønne Koridor og er skabt ved at frilægge og omdanne et tidligere vandreservoir til en stemningsfuld installation, hvor man på gangbroer bevæger sig rundt over et spejlbassin under blomstrende tage, hvorfra vandet drypper og skaber en helt speciel stemning. Vandtanken er suppleret med de to haverum Sandpuden og Refugiet og udgør en fin oase i området. Efter rundvisningen er der sandwich og kaffe.

Fra Vandhaverne kører vi til Dejbjerg, hvor sognepræst Poul Nyborg vil fortælle om den smukt beliggende Kirke fra 1100-tallet. Efter besøget i kirken går vi over til præstegården fra 1850, der var hovedbygningen til herregården Dejbjerglund frem til 1920.

Fra Dejbjerg kører vi tilbage til havnen i Ringkøbing, hvor vi som sædvanligt slutter af med en øl på Restaurant Peking ved 14-tiden.

Bevaringsforeningens medlemmer betaler 100 kr. for turen inklusiv frokost, kaffe og kage. KDAK Classics medlemmer sørger for biler og benzin.

Tilmeldig her på Bevaringsforeningens hjemmeside eller sms 2139 5305 senest lørdag den 12. august.

Tilmelding til veteranbiludflugt 2023

* Skal udfyldes