Generalforsamling 2023 – Indkaldelse

Der indkaldes hermed til Bevaringsforeningens ordinære generalforsamling

Tirsdag den 21. februar 2023 kl. 19,00 i Dommerkontoret, Ringkøbing Museum.

Aftenen starter med præsentation af nogle af de projekter med genanvendelse af historiske huse, der arbejdes med i øjeblikket i Ringkøbingområdet, hvorefter der bliver en kort pause inden selve generalforsamlingen og uddelingen af bevaringsprisen.

Generalforsamling

Generalforsamling har følgende dagsorden:
2. Beretning
3. Godkendelse af årsregnskabet
4. Fastsættelse af kontingent
5. Behandling af indkomne forslag
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer
7. Valg af revisor
8. Eventuelt

Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde 14 dage før generalforsamlingen.

I forlængelse af generalforsamlingen uddeles bevaringsprisen for 2022.

Indlæg om projekter  til genanvendelse af historiske huse

Før selve generalforsamlingen og prisuddelingen fortæller Hans Christian Vestergaard og Morten Beiter om to af de spændende projekter, der kan være med til at give nyt liv til bevaringsværdige bygninger.

Hans Christian Vestergaard er formand for foreningen Ringkøbing Station, der arbejder med planer om at omdanne de tomme lokaler i den fredede stationsbygning til nyt ungdomshus i Ringkøbing.

Morten Beiter er formand for Kronhede Lejrskole, der er indrettet i den gamle Torsted Nordre Skole og efter planerne skal omdannes til Kronhede Naturhostel og Lejrskole med overnatningsmuligheder, der henvender sig til friluftsmennesker.

Efter indlæggene er der mulighed for spørgsmål og kommentarer, og derefter bliver der en kort pause med sandwich, øl og vand inden selve generalforsamlingen.

Med venlig hilsen og på gensyn
bestyrelsen

Foreslå kandidat til Bevaringsprisen her