Veteranbiler og bygningskultur – Billedgalleri 2018

Medlemsudflugt lørdag den 18. august 2018

Kongelig Dansk Automobil Klub Classic og Ringkøbing Bevaringsforenings årlige udflugt gik til Sjern Å-området. KDAK Classic mødte op med deres fantastisk flotte biler, og Bevaringsforeningens medlemmer tog plads i de mere eller mindre magelige sæder i bilmodeller, der spændte fra 2CV til Rolls.

Fra havnen, kørte vi til Lønborg, hvor vi så kirken og Jens Aarup Jensen gav en kyndig gennemgang af kalkmalerierne, der blandt andet viser Fandens Oldemor og et sækkepibespillende æsel – Ikke lige, hvad man forventer i en Vestjysk middelalderkirke…

Efter kirken gik vi ud på Borgbanken, hvor Marianne Linnemann, der har arbejdet med projektet for Skov- og Naturstyrelsen, fortalte om Skjern Ås tilbageføring til det gamle forløb, som det så ud i midten af 1800-tallet.

Fra Borgbakken kørte vi til laksens hus, hvor der var frokost, og derfra gik turen frem og tilbage over åen til gården Sønderskov, der er ejet af Mads Rahbek. Kaffen blev indtaget ved langbordet, mens han fortalte om den fantastisk flotte gårds historie.

Tilbageturen gik over Rækker Mølle og Lem til havnen i Ringkøbing, hvor vi – uden for programmet, men som sædvanligt – sluttede med en øl og et “på gensyn næste år” på Restaurant Peking.