Medlemsudflugt til Kolding – Billedgalleri

Medlemsudflugt lørdag den 21. september 2019.

Efterårets medlemsudflugt gik til Kolding, hvor Peder J. Madsen, gammel ringkøbingdreng og trofast medlem af Bevaringsforeningen, er direktør på Hotel Koldingfjord.

Peder Madsen viste rundt og fortalte om de historiske bygningers rejse fra Danmarks første Julemærkesanatorium og til i dag at rummer Hotel Koldingfjord. Vi så på tilbygninger, renovering og fik indsigt i hvordan Hotel Koldingfjord i dag bruger dansk design i indretningen af bygningen. Vi så blandt andet Finn Juhl Suiten, der er indrettet med Finn Juhls møbler og brugskunst. Det var her Præsident Obama boede torsdag den 27. september 2018, og efterfølgende har Peder Madsen og Lars Løkke Rasmussen givet den kælenavnet Baracken :-)

I en del af bygningskomplekset besøgte vi Dansk Sygeplejehistorisk museum, hvor stedets hushistoriker Gunilla Svensmark viste rundt.

Efter Koldingfjord besøgte vi  Museet på Koldinghus, der viste udstillingen ”Prinsesse af tiden – H.K.H. Prinsesse Benedikte og 75 års danmarkshistorie”

Læs mere her:
Koldingfjord