Glædelig jul og godt nytår!

Kære medlemmer.

2020 har været et ganske anderledes år – også for Ringkøbing Bevaringsforening. Vi har heldigvis kunnet fastholde vores arbejde med at afgive høringssvar til kommunens byggesagsbehandling, men derudover har aktiviteterne været på nedsat blus, færre bestyrelsesmøder – aflyst i perioder – og færre arrangementer i øvrigt.

Vi nåede dog at holde den traditionsrige veteranbiludflugt og Have-vandringen – begge arrangementer i august. Veteranbilturen gik til Utzonhusene i Skjern, Provstgaards jagthus i Skjern enge og Stauning havn.

På Have-vandringen fik vi lejlighed til endnu en gang at se Henrik Haves kunstværker ved og på de gamle amtsbygninger, men nu i renoveret stand. Den ansvarlige konservator Sigrid Ninel Kledal fortalte om renoveringen og tidl. kontorchef Erik Holm fortalte om Henrik Have og kunstværkerne.

Stor ros til staten for renoveringen af Henrik Haves kunstværker. Det var dejligt at se.

Heldigvis er denne renovering senere på året fulgt op af renoveringen af det gamle sygehus, især tag og spir, samt statens meget flotte renovering af den tidligere politistation.

Dejligt, at der er nogle offentlige myndigheder, der føler ansvar både for de gamle flotte bygninger og den kunst, der er knyttet til enkelte af bygningerne.

Hvis alt går vel holder vi generalforsamling den 25. februar 2021 kl. 19.00 i Medborgerhuset.

Glædelig jul og godt nytår.