Udflugt: Biler og bygninger

Contact Form Shortcode Error: Form 3 does not exist

Veteranbiler og bygningskultur – Lørdag den 27. august

Bevaringsforeningen og Kgl. Dansk Automobil Klub Classic er igen i år gået sammen om et spændende medlemsarrangement, hvor vi kører ud og ser på gamle bygninger i veteranbiler. KDAK Classic møder op med velpudsede biler med chauffører og ledsagere, så der bliver plads til ca. 20 passagerer fra Bevaringsforeningen.

Vi mødes lørdag den 27. august 2016 klokken 10.00 på Ringkøbing Havn, og når passagererne er fordelt kører vi ud i sommerlandet ca. 10.30 og sætter kursen mod Brejninggård, hvor vi ser den gamle hovedbygning fra 1580 udefra og hører om herregårdens historie. Derefter kører vi til Muldbjerg Mølle med et kort stop ved Muldhøje. På Muldbjerg Mølle fortæller Jens Aarup Jensen om møllen, hvorefter vi spiser en sandwich eller to til frokost.

Næste stop er Lyngsmose, hvor vi ser det nye udstillingsområde ved den befæstede jernalderlandsby, der er markeret med jordvolde og en genskabelse af en del af pallisadeværket. Ved Lyngsmose drikker vi den medbragte kaffe, og derefter kører vi tilbage til havnen i Ringkøbing, hvor vi ankommer ca. 14.15, og de, der har lyst, slutter af med en øl på Restaurant Peking.

I tilfælde af regnvejr ændres stoppet ved Lyngsmose til et besøg i Hover Kirke, der er en af landets ældste stenkirker og en del af den danske Kulturkanon.

Der er ingen deltagerbetaling for tur og forplejning for medlemmerne, men man betaler selv for eventuelle drikkevarer på Restaurant Peking.

Tilmelding er efter først til mølle princippet på telefon 21 39 53 05 eller på www.bevaringsforeningen.dk