Bevaringscafé i Rådhushallen

Fotografier, gode historier og renoveringstilskud…
Lørdag den 20. august fra klokken 10.00 til 14.00

Ringkøbings gamle huse er spændende, og der er stor interesse for fotografier og oplysninger, der fortæller om byens historie – både den gamle og den nyere, som vi stadig kan huske.

Alle de gamle huse er blevet fotoraferet af Ringkøbing Bevaringsforeningen, og sammen med Lokalhistorisk Arkiv er der fundet i hundredevis af historiske fotografier, som er blevet oploadet til FBB, der er Slots- og Kulturstyrelsens register over fredede og bevaringsværdige bygninger i Danmark, og som er tilgængelig for alle på internettet.

Som forlængelse af FBB-projektet arrangerer Bevaringsforeningen, Lokalhistorisk Arkiv og Ringkøbing-Skjern Kommune en uformel Bevaringscafé den 20. august, hvor alle er velkomne til at udveksle billeder og oplysninger om de gamle huse over en kop kaffe og et stykke kanelkage. Vi vil gerne have lov til at scanne billederne og skrive dine oplysninger ned, og samtidig kan vi vise vores billeder og fortælle, hvad vi ved. Billederne og oplysningerne vil efterhånden også være tilgængelige på www.bevaringsforeningen.dk hvor der allerede er registreret en del af bygningerne med mulighed for at tilføje kommentarer og billeder.

Vi viser samtidig en plancheudstillingen om FBB-projektet, og en repræsentant fra kommunens bygningsforbedringsudvalg kan fortælle om støttemulighederne, hvis dit hus trænger til renovering.

Det koster ikke noget at deltage – og der er kaffe på kanden ;-)

Eventuelle spørgsmål på telefon 21 39 53 05