Henrik Have og Amtsgården

Ringkøbing Bevaringsforening inviterer til aftentur med fokus på Henrik Haves udsmykning i og omkring de tidligere amtsbygninger ved Østergade.

Ringkjøbing Amt byggede ikke en ny amtsgård, da de nye amter blev oprettet i 1970, men etablerede sig i forskellige nye og gamle bygninger omkring Østergade i Ringkøbing.
Amtet besluttede derfor i 1993, at de forskellige bygningskomplekser skulle knyttes sammen ved hjælp af kunstnerisk udsmykning lavet af kunstneren Henrik Have.

Ringkøbing Bevaringsforening inviterer hermed til rundvisning med henblik på at vise Henrik Haves kunstværker og fortælle historien bag.

Vi mødes ved Guldsøjlerne, Østergade 41, onsdag den 30. maj 2018 kl. 19.00

Rundvisningen, der er gratis, vil tage ca. 1,5 time og foregå både ude og inde.
Alle er velkomne – man behøver ikke være medlem af Bevaringsforeningen.

Rundvisere vil være tidligere kontorchef ved amtet, Erik Holm, næstformand i Bevaringsforeningen, arkitekt Søren Damgaard Jensen og tidligere amtsdirektør og nuværende formand i Bevaringsforeningen, Lars Hansson.