Udflugt: Provstgaards Hus

Indbydelse til Rundvisning ved Provstgaards Hus og Pumpestation Nord
– Tirsdag den 27. september klokken 18.00 – 20.30

DER ER DESVÆRRE IKKE FLERE PLADSER PÅ GRUND AF STOR TILSLUTNING.

Oplev Danmarks eneste floddelta sammen med Naturvejleder Sabine Jensen og nyd den smukke udsigt over Ringkøbing Fjord fra fugletårnet.
Blive klogere på taget af Pumpestation Nord, når Museumsdirektør Kim Clausen leverer fortællinger om bl.a. livet langs åen for 100 år siden, åens udrettelse og genoprettelse, Skjern å laksen, odderen, hø fra engene og det fantastiske fugleliv.
Og mærk stemningen når der serveres kaffe og kage i Provstgaards Hus, der er en ydmyg og over 100 år gammel jagthytte. Huset er opført af brødrene Provstgaard omkring 1914 og blev benyttet som base for fiskeri i å og fjord samt for jagt på oddere og vadefugle.

Tirsdag den 27. september kl 18.00-20.30
Vi mødes ved Pumpestation Nord

Arrangementet er et samarbejde mellem Bevaringsforeningen i Skjern gl. Kommune og Ringkøbing Bevaringsforening.

Det koster 50 kr. at deltage (inkl. kaffe og kage). Betaling ved ankomst.

2 thoughts on “Udflugt: Provstgaards Hus