Medlemsudflugt til Kolding

Medlemsudflugt lørdag den 21. september 2019.

Efterårets medlemsudflugt går til Kolding, hvor Peder Madsen, gammel ringkøbingdreng og trofast medlem af Bevaringsforeningen, er direktør på Hotel Koldingfjord.

Kl. 08.00: Vi mødes på parkeringspladsen ved Dommerkontoret/museet. Mød gerne med egen bil, men det er også muligt at få kørelejlighed.

Kl. 09.45: Ankomst til Hotel Koldingfjord. Hotel Koldingfjord er vært ved kaffe og morgenbrød.

Peder J. Madsen viser rundt og fortæller om de historiske bygningers rejse fra Danmarks første Julemærkesanatorium og til i dag at rummer Hotel Koldingfjord. Vi ser på tilbygninger, renovering og får indsigt i hvordan Hotel Koldingfjord i dag bruger dansk design i indretningen af bygningen. Hvis Finn Juhl Suiten er ledig vil der naturligvis blive mulighed for at se denne suite indrettet med Finn Juhls møbler og brugskunst. Det var her Præsident Obama boede torsdag den 27. september 2018.

Ca. kl. 12.00: Besøg på Dansk Sygeplejehistorisk museum (samme sted) med rundvisning. Hotel Koldingfjord er vært ved entre, sandwich, øl og vand på museets veranda med udsigt til Kolding Fjord.

Ca. kl.14.00: Besøg på Museet på Koldinghus, der frem til 3. november 2019 viser udstillingen ”Prinsesse af tiden – H.K.H. Prinsesse Benedikte og 75 års danmarkshistorie”. De, der ønsker at springe over besøget på Koldinghus, kan eventuelt aftale fælles hjemkørsel.

Turen er gratis, men man skal selv betale entreen til Koldinghus.

Tilmelding senest onsdag den 18. september herunder eller telefonisk til
Else Chemnitz på tlf. 28 56 68 80 – gerne SMS med navn og antal deltagere.
Oplys ved tilmelding, om du/I ønsker kørelejlighed.

Tilmelding til veteranbiludflugt 2023

* Skal udfyldes