Generalforsamling 2019

Der indkaldes hermed til Bevaringsforeningens generalforsamling

Torsdag den 28. februar kl. 19.00 i Medborgerhuset, Herningvej 7A, Ringkøbing

Aftenen starter med et oplæg og debat om den vestjyske byggeskik, hvorefter der bliver en kort pause inden selve generalforsamlingen og uddelingen af bevaringsprisen.

Generalforsamling

Generalforsamling har følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Beretning
3. Godkendelse af årsregnskabet
4. Fastsættelse af kontingent
5. Behandling af indkomne forslag
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer
7. Valg af revisor
8. Eventuelt

Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde 14 dage før generalforsamlingen.

I forlængelse af generalforsamlingen uddeles bevaringsprisen for 2018.

Pas på den lokale byggeskik – og eksempler på bygningsbevaring i praksis

Som optakt til generalforsamling og prisuddeling holder Torben Lindegaard fra Landsforeningens bestyrelse et oplæg om den lokale byggeskik.  Vestjylland i almindelighed og Ringkøbingegnen i særdeleshed er rig på fin bygningskultur. Særligt klitgårdene og fine bygninger i bedre byggeskik falder i øjnene, men denne bygningskultur er under pres ligesom situationen er for marskgårdene i Sønderjylland og bindingsværksejendommene på Fyn. Bygningsbevaringsarbejde kan gribes an på mange måder, og vi kan alle være med til at gøre en forskel.

Torben Lindegaard vil fortælle om denne problematik og give eksempler på små og store bevaringsindsatser som er lykkedes.

Efter oplægget er der mulighed for spørgsmål og kommentarer, og derefter bliver der en kort pause med sandwich, øl og vand inden selve generalforsamlingen.

Med venlig hilsen og på gensyn
bestyrelsen

Foreslå kandidat til Bevaringsprisen her