Generalforsamling 2015

Generalforsamlingen blev afholdt tirsdag den 10. februar 2015 i Vestjysk Banks lokaler på Torvet i Ringkøbing.

Læs om generalforsamlingen her.

Læs om Bevaringsprisen her.

3 thoughts on “Generalforsamling 2015

1. Hans bredahl

Hvor er det godt at I slås for min gamle by. Vi er jo mange, der enten frivilligt, eller tvunget af omstændighederne, har forladt byen, men trods det fortsat fra sidelinien prøver på at følge med i, hvad der sker. Nedrivningen af den gamle skolebygning og vandaliseringen af havnen har gjort indtryk, og måske mere hos os, der skred, end hos jer, der blev. Kampen for at bevare den gamle skole, nu kaldet musikskolen, har bevæget os alle, tror jeg, og jeg tror at mange af os fordrevne følger udviklingen med tilbageholdt åndedræt. For mange år siden var der i København en forening af gamle ringkøbingensere. Måske er tiden inde til at invitere de gamle med i kampen…

1. Birte Pedersen

Hej Hans Bredahl
      Borgerinitiativet Bevar Ringkøbing Bymidte – og vi tør også godt sige OG Bevaringsforeningen – synes bestemt, at de gamle skal med i kampen for at bevare den gamle Bymidte.
      På vores Facebookside prøver vi på at holde informationsstrømmen flydende, lige som vi prøver at lægge vores kommentarer på mange andre facebookopslag for at få opmærksomhed.
      Bevaringsforeningen har opfordret til, at der kom gang i læserbrevene og det er super, hvis de “hjemstavnsfordrevne” har lyst og mulighed for at være med på den front.
      Vi skal gerne “lade sive” når der er aktivistiske indslag på vej for at vække opmærksomhed om byens kamp.
      Vi støtter GERNE en genoplivning af Ringkøbing foreningen, men det er jo nok jer der skal løbe det igang. Så skal vi til gengæld gerne lave et “home-coming-party” for jer :-)
      I kan kontakte os via mailadressen på BevarRingkøbingBymidtes facebookside under OM / impressum.
      Mvh for Borgerinitiativet Bevar Ringkøbing Bymidte – Birte Pedersen

2. Anne Kastberg Jørgensen

Jeg deltager gerne, Hans.
      Som du skriver, rammer det nok os, der har forladt byen, hårdere end dem, der altid har boet der. De ser det hele langsomt ændre sig. Vi ser der, som noget pludseligt, når vi ikke bor det hver dag. Det er rigtig synd, at en gammel by som Ringkøbing er, ikke kan bevare de gamle huse. Noget, som ramte mig meget, var, da jeg for snart mange år siden kom hjem og så den bygning, der var opført i Grønnegade. Jeg tror, at det var TDC. Vi må naturligvis følge med tiden, men havde bygningen været bygget i en anden stil, som passer til Grønnegade, var det ok. Den kunne nemt være moderne indvendig.
      Jeg tænker lige på huset oppe i Vestergade, hvor skomager Thomsen boede. Det er revet helt ned, men igen bygget op i den gamle stil.