Biler og bygninger

– Se billeder fra veteranbilturen den 28. august 2016 –

Traditionen tro var KDAK Classic mødt op på havnen i Ringkøbing med en fin samling klassiske biler på en solrig sensommerdag, og efter at have fordelt Bevaringsforeningens medlemmer i bilerne kørte vi ud i på en hyggelig tur i passende adstadigt tempo.

Første stop på turen var Brejninggård, hvor vi så den gamle hovedbygning fra 1580 udefra og hører om herregårdens historie. Derefter kørte vi til Muldbjerg Mølle med et kort stop ved Muldhøje. På Muldbjerg Mølle fortalte dagens guide, Jens Aarup Jensen, om møllen, hvorefter vi spiste frokost.

Næste stop var Lyngsmose, hvor vi så det nye udstillingsområde ved den befæstede jernalderlandsby, der er markeret med jordvolde og en genskabelse af en del af pallisadeværket. Ved Lyngsmose drak vi den medbragte kaffe, og derefter kørte vi tilbage til havnen i Ringkøbing, hvor vi sluttede af med havneudsigt og en øl i solen udenfor Restaurant Peking.

Stor tak til KDAK for en hyggelig lørdagstur – vi ser frem til en gentagelse næste sommer :-)

Billederne er taget af Poul Nielsen og Søren Damgaard Jensen