Blæst i håret

Biler, bygningskultur og blæst i håret

Søndag den den 15. juni var Kgl. Dansk Automobil Klub Classic og Bevaringsforeningen på fælles tur til Husby Klit og Kaj Munks præstegård. Klokken 9.30 begyndte de velpudsede veteraner at line op på havnen i Ringkøbing, og efter en lille time i duften af læder og benzin kørte vi i adstadigt tempo nordpå over Stadil til Vedersø og Kaj Munks præstegård, hvor Jens Olufsen fortalte om stedets historie. Kaj Munks gamle Ford A var kørt frem på gårdspladsen i dagens anledning.

Efter præstegården kørte vi til Jens Bjerg Thomsens jagthytte ved Vest Stadil Fjord, hvor Jens Aarup Jensen fortalte om de tidligere afvandingsprojekter og områdets genskabelse som vådområde og. Efter en sandwich i det friske vejr kørte vi videre til Strandgården, hvor Jens fortalte om gårdens historie, og der efterfølgende var mulighed for at se jagtudstillingen til tonerne af levende folkemusik.

Efter besøget på Strandgården gik turen tilbage til havnen i  Ringkøbing, hvor chauffører og passager afsluttede en hyggelig udflugt med en kølig fadøl på Peking Restaurant. Stor tak til veteranbilejerne fra KDAK Classic for hyggeligt selskab og vind i håret.

Læs mere om KDAK Classic her: KDAK Classic

Se omtalen i Ugeavisen Ringkøbing / Ringkøbing-Skjern Dagblad her: Bevaringsfolk på vestjysk veterantur

Foto: Poul Nielsen og Søren Damgaard Jensen